Gebruikersnaam

Wachtwoord

Onthouden

Wachtwoord vergeten?
Aantal Bezoekers
4268667
Laatste artikelen
Watergroep, Riopact,Aquafin,etc moeten veel beter toezien op aannemers.
IVECO rijft grote bestelling van de MIVB binnen voor levering hybride elektrische bussen
Geef "Het Volk" brood en spelen. Politiek is als kruipolie en maakt de centen los.
Gouverneurs in Vlaams parlement aan de klaagmuur : Handhaving, handhaving, handhaving ....
Rillaar : Aannemer Watergroep kiepert vervuild slip op braakliggend stuk grond.
De Lijn 333 brengt haar reizigers weer in gevaar-Update1.
06 oktober 2015
Vreemd soort passagier bleef de bestuurder tijdens een rit naar Tremelo afleiden.
Paginabezoekers website Morsum Magnificat : 3.249.300
Leuven / Tremelo 06 oktober 2015.

--- Update 1
Reactie van De Lijn.
We hadden aan de woordvoerster van De Lijn een ultimatum gesteld om te reageren, we hebben binnen de deadline volgende reactie ontvangen : " Ik heb het alvast overgemaakt aan mijn collega’s van de klantendienst om verder te onderzoeken. Veiligheid is topprioriteit voor De Lijn. Bovendien verwachten wij van al onze chauffeurs dat ze hun job correct, professioneel en klantvriendelijk uit voeren. Uiteraard is dat voor dit specifieke dossier niet anders. Wij zullen de chauffeur hierover aanspreken en zijn versie van de feiten horen. U zal nog een officieel schrijven van De Lijn hierover ontvangen. Met vriendelijke groeten
Dominique Renders - Woordvoerster "

NVDR.
Uiteraard geloven wij niet dat er beterschap op komst is. Het "Volk" dat zich op die manier door De Lijn laat vervoeren zou massaal van de bus moeten stappen, een taxi bellen en De Lijn de rekening presenteren, misschien zal er dan verandering komen.

--- einde update 1  13:35 6/10/2015

Bij herhaling hebben wij tijdens het gebruik maken van de busdiensten van De Lijn vastgesteld, dat de bestuurders al te gemakkelijk tijdens de rit worden aangesproken en tijdens de rit aanspreekbaar blijven, dat moet bij alerte reizigers niet alleen een gevoel van onveiligheid geven, maar het is ook effectief onveilig. Het feit dat wij dergelijke onveilige situaties al enkele keren hebben kunnen vaststellen, betekent dat De Lijn onvoldoende toeziet op dat soort voorvallen.

Geen alleenstaand feit.
In Morsum Magnificat 238_03 hebben wij ook al twee andere gevallen gepubliceerd waar gedurende de ganse rit met de bestuurder werd gepraat, dat was op 17 oktober 2014 op de lijn 530 en op 3 november 2014 ook weer op de lijn 333 naar Tremelo. Wat we op 5 oktober 2015 op de lijn 333 richting Tremelo te zien kregen was buiten proporties.

Infrastructuur.
Wat de infrastructuur betreft, hebben we over de ophanging van de verlichtingslampen in het busstation in Leuven de grootste twijfel over de stabiliteit ervan. De wijze waarop de spaninrichtingen werden gerealiseerd, kan in geen geval een fatsoenlijke risicoanalyse weerstaan. Dat werd in MM_238_03 aangetoond.

Abonnementen.
We leven hier in een land dat we vergelijken met een draak met vier koppen, er is de Duitse Gemeenschap, Vlaanderen, Wallonië en Brussel. In de twee laatste is het vervoer via de MIVB voor 65+ nog steeds gratis, bij de Vlaamse De Lijn betalen 65+ nog steeds, 40 of 50 euro. Bovendien is de werking van de MIVB stukken beter dan deze van De Lijn waar de sp.a veel te lang een vinger in de pap had.

MM_243_05_De_Lijn_333.pdf
 
Artikel n° : 10/15/6172
Geplaatst  : 14:19 6/10/2015

Redactie Morsum Magnificat ® Professioneel
Erik Verbeeck ©

Laatste update ( 06 oktober 2015 )

© 2005-2008 Morsum Magnificat Professioneel ® - Alle rechten voorbehouden.